در رسانه /پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان قمی

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۲۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی تسهیلات اشتغال به مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان دریافت کردند.

به گزارش ایکنا از قم، میرئی، دبیرکل سازمان بهزیستی قم ضمن تبریک هفته بهزیستی در نشست خبری که امروز ۳۰ تیرماه در قم برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی با قشری از جامعه در ارتباط است که نیازمند حمایت هستند؛ شعار امسال «نهضت حسینی، خدمت مردمی» انتخاب شده و حدود ۱۶۱ وظیفه برای این سازمان که مولود انقلاب است و به همت شهید فیاض‌بخش تأسیس شده، تعیین شده است.

وی ادامه داد: از جمله وظایفی که سازمان بهزیستی به عهده دارد شامل ارائه خدمات معیشتی به خانواده‌های ایتام، معلولین، مداخله در زمان اختلافات خانوادگی، ارائه خدمات مشاوره تلفنی با شماره ۱۴۸۰ به صورت رایگان که در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار تماس را دریافت کردیم.

میرئی افزود: نگهداری از معلولین و کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست به صورت ۲۴ ساعته، ۱۷ هزار تماس مرتبط با همسرآزاری، کودک آزاری و خشونت خانگی از خط ۰۹۶۲۸ که یک خط ملی است، دریافت کردیم و حمایت از خانواده‌های چند قلو، تحویل لوازم توان‌بخشی به معلولین و خدمات پیشگیری از معلولیت و اعتیاد از جمله خدمات این سازمان می‌باشد.

دبیرکل سازمان بهزیستی قم گفت: ۳۵ هزار نفر در استان قم تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد ۲۳ هزار نفر دچار معلولیت هستند.

وی بیان کرد: ۲۲ دستگاه وظیفه خدمت به معلولین را دارند ما در خصوص ارائه خدمات به معلولین قانون کافی داریم، اما ضمانت اجرایی را از دستگاه‌های متولی مطالبه می‌کنیم و توانمندسازی معلولین نیز در حوزه معیشت، اشتغال و مسکن شامل اهداف این سازمان است؛ مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی از خیرین در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بیش از ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

میرئی درباره اقدامات دیگر این سازمان ابراز کرد: سال گذشته فرمان تأسیس چهار مراکز جدید را داشتیم، بیش از ۱۲۰۰ نفر تسهیلات اشتغال دریافت کردند که نیاز به اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومانی بود که به همت دولت سیزدهم، طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ رشد خوبی را تجربه کردیم در سال ۱۴۰۰ در حوزه مسکن ۳ میلیارد تومان برای جامعه هدف استفاده شد و در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به ۲۱ میلیارد تومان رسید. 

وی آمار این سازمان را در حوزه پیشگیری، ابراز کرد: مجموع مستمر بگیرها از سازمان بهزیستی به ۱۵ هزارنفر رسیده در بحث پیشگبری از معلولیت‌ها در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ هزار غربال‌گری بینایی و شنوایی کودکان ۳ تا ۶ سال، غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد، انجام آزمایش و مشاوره ژنتیک و برنامه‌های آگاهی از دوران میانسالی و سالمندی جزو اقدامات سازمان در حوزه پیشگیری است.

وی مناسب‌سازی مبلمان شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: برای سهولت حضور معلولین در سطح شهر در سال ۱۴۰۱ با پیگیری‌های انجام شده ۲۱ میلیارد تومان بابت مناسب سازی هزینه شده این عدد در سال گذشته به ۳۵ هزار میلیارد تومان رسیده است و تعداد ۲۰۴ دستگاه اتوبوس مجهز به رمپ توسط شهرداری به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده و امیدواریم در سال آینده این عدد اضافه شود با این هدف که تمام معلولین به راحتی در سطح شهر تردد کنند. 

وی با اشاره به برگزاری اولین آزمون اختصاصی معلولین، افزود: اولین آزمون اختصاصی معلولین به همت سازمان بهزیستی برگزار شد که در این آزمون پذیرای ۱۶۸ نفر از معلولین قم بودیم و در ماه‌های آتی نتایج آن اعلام خواهد شد؛ از این میزان ۸ نفر را در سهمیه استخدامی بهزیستی جذب خواهیم کرد.

میرئی با بیان اینکه ۲۳ هزار نفر تحت پوشش این سازمان، ۸ هزار نفر دچار معلولیت شدید هستند، گفت: باتوجه به شرایط سالمندی پیش‌ روی جامعه تعداد مراکز ما سنخیتی با نیاز معلولین در مراکز شبانه‌روزی ندارد، از سال گذشته ۵ مرکز را برای معلولین و سالمندان در دست احداث داریم، اما با توجه به نیاز استان در سال‌های آینده باید مراکز بیشتری احداث شود.

کد خبر 112322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد